Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na Václaváku dnes odpoledne nebudu, ale nemám potřebu zesměšňovat účastníky této akce

Proč? Protože zoufalí lidé dělají zoufalé věci a nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř... Mé dnešní řádky jsou tak reakcí na blog kolegy Zieglera, který všechno ví, všude byl a všechno zná. Já ale vím, že nic nevím

Patřím ke generací lidí, kteří na Václaváku zvonili klíči v listopadu 1989 a skandovali "Svobodu, svobodu, svobodu". Svobody jsme se sice dočkali, ale netrvala dlouho. Byli jsme tehdy mladí a taky hodně naivní nicméně shodli jsme se v tom co už nechceme a co chceme. Že nechceme vládu jedné strany a že chceme svobodu projevu. Dnes tu máme vládu pěti stran a není to taky žádná sláva. 

Mám kamaráda, který v listopadu 1989 byl na Václaváku se mnou a tehdy jsme měli prakticky stejné politické i náboženské názory jenom s tím rozdílem, že on byl katolík a já protestant. Kamarádi jsme stále, ale nedávno jsme se shodli, že v politice se neshodneme, a že na pivo spolu raději  nezajedeme, protože bychom se pohádali, kdybychom řešili politiku. Tedy řešit ji chtěl hlavně on. Já ne.

Na rozdíl od Libora jsem se já nikdy nezúčastnil demonstrací, které organizoval spolek Milión chvilek, přestože jsem Babiše bytostně nesnášel. V tom jsem byli spolu zajedno. Nicméně dlouhodobě byl mezi námi názorový střet v pohledu na Václava Havla, ale nebylo to nic zásadního, co by narušilo naše přátelství. Ani to, že Libor byl a je eurohujer a já byl od prvopočátku euroskeptik.

Přiznávám, že jsem v referendu hlasoval proti vstupu do EU a nestydím se za to. Dokonce jsem tehdy kandidoval za stranu "Volba pro budoucnost", která jako jediná byla proti vstupu do EU. A před posledními parlamentními volbami jsem Liborovi říkal, že i když Babiš skončí v opozici, že si nedělám iluze, že nová vláda bude lepší než ta Babišova.

Nemám vůbec radost z toho, že se má předpověď naplnila a když jsem mu to připomněl, tak narazila kosa na kámen. On totiž na rozdíl ode mne je s Fialovou vládou maximálně spokojen. Na rozdíl ode mne. Zásadní problém je v tom, že on se v první řadě považuje za Evropana a pak teprve za Čecha. A já to mám přesně obráceně. Takže asi chápete, proč s ním na pivo jít nechci. Šel bych, ale to bychom nesměli řešit politiku a to s ním bohužel nejde. On tou politikou stále žije a já už chci mít ve svém věku klid a užívat si důchodu pokud mi to ještě zdraví dovolí. Takže na Václavák mne dneska nikdo nedostane, protože to je ztráta času. A hlavně jsem toho názoru, že o vládě by se mělo hlasovat ve svobodných volbách a nikoli v ulicích či náměstích, přestože mi není jedno, kolik stupňů budu mít v zimě v obýváku. Já totiž mám rád teplo a svetr nosím i když máme doma 22 stupňů Celsia. 

Autor: Jiří Beránek | sobota 3.9.2022 9:33 | karma článku: 37,44 | přečteno: 1581x
  • Další články autora

Jiří Beránek

Charta 2024 aneb na stará kolena disidentem

O její existenci mi napsal kamarád s tím, že on už ji podepsal. Já se k tomu dostal až teprve dnes. Po jejím prostudování jsem připojil i svůj podpis s tím, že cítím jako svou občanskou povinnost na ni upozornit i tady.

19.5.2024 v 11:10 | Karma: 0 | Přečteno: 23x | Diskuse| Politika

Jiří Beránek

Za 20 let se mnohé změnilo. Evropská unie, ODS i já

EU i ODS k horšímu. Co všechno se změnilo k horšímu a co naopak k lepšímu si umíte vyhodnotit každý sám za sebe, ale je mi jasné, že se shodneme, že se neshodneme, když se neshodnou ani Zahradil s Fialou v rámci jedné partaje.

4.5.2024 v 8:23 | Karma: 29,39 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Jiří Beránek

Samochvála smrdí

Když mne nikdo nepochválí, musím to udělat sám/sama. Občas to dělám taky. Zejména když se mi na golfu povede rána, kterou nikdo neviděl. Naposledy hybridem 160 metrů druhou ranou na grýn a dva putty.

27.4.2024 v 7:36 | Karma: 21,11 | Přečteno: 432x | Diskuse| Politika

Jiří Beránek

Koho volíš? Pellegriniho nebo Korčoka?

Neznám ani jednoho a tak jsem se zeptal slovenských přátel při nedělní grilovačce. Latiníci tvrdí "In vino veritas". Víno sice tentokrát nebylo, ale měli jsme v sobě pár piv. Nejenom těch plzeňských, ale taky výborný Moscow Mule.

3.4.2024 v 18:24 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1440x | Diskuse| Společnost

Jiří Beránek

Čte ještě někdo Lidové noviny a chutná vám pendrek?

Mnozí z čtenářů samizdatové Lidovky pamatují. Tedy pokud ještě nemají problém s Alzhaimerem nebo s demencí. A co se vám vybaví, když slyšíte slovo pendrek?

2.4.2024 v 9:52 | Karma: 15,65 | Přečteno: 554x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, Raísí je v ohrožení života

19. května 2024,  aktualizováno  17:20

Aktualizujeme Íránská státní televize hlásí nehodu vrtulníku při přesunu prezidenta Ebráhíma Raísího. Stroj...

Českem se prohánějí lokální bouřky a padají kroupy. Přívalové srážky nehrozí

19. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:54

Přímý přenos Na většině území Česka se dnes odpoledne objevily bouřky s kroupami a silnými dešti, pravděpodobně...

Slováci prověřují verzi, zda za atentátem na Fica nebylo víc lidí

19. května 2024  16:33

Aktualizujeme Slovenské bezpečnostní složky pracují při vyšetřování středečního atentátu na premiéra Roberta Fica...

Zubaři se brání konkurenci ze zemí mimo EU. Šmucler se bojí o pacienty

19. května 2024  16:19

Sněm České stomatologické komory odmítl Sněmovnou přijatou novelu, která by měla usnadnit využití...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 248
  • Celková karma 20,57
  • Průměrná čtenost 1271x
Pokud svoboda něco znamená, znamená to "právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet" aneb co si myslíš o sobě ty, je mnohem důležitější, než to, co si o tobě myslí ostatní...

Seznam rubrik