Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

Na Balt jezdím celkem často už 15 let. Nejoblíbenějžší je moje tajná pláž na Hellu - kam jsem jezdil s povolením ( vyřízené polskými kamarády ), když to bylo ještě vojenské území. Dnes tam jsou prakticky všichni majitelé restaurací a ubytovacích prostor, bývalí vojáci.

Pobřežní města jsou kouzelná a cestou se samozřejmě zastavujeme i ve vnitrozemí, takže to mám projeté od Swinojuszcie až po Ruský Kaliningrad - tam teda nic k vidění není.

Jelikož jsem Polsko celkem znal i za socíku, nestačím žasnout, jak se tam posunuli dopředu se vším a ceny jsou tam relativně příznivé s ubytováním i stravou.

Hodně záleží na štěstí - já jsem několikrát zažil Balt i s teplotou 23 stupňů. Naštěstí - když to fouká a je studená voda, tak je kam jet se podívat.

0 0
možnosti
JJ

Ještě k tomu Chorvatsku. Všiml jsem si, že mainstream (hlavně Seznam), má letos opravdu velmi silné téma v "chorvatské brutální drahotě", pokutách za plavky, žabky, kufry na dlažbě, medůzy špinavé moře a rozčarování Čechů na Jadranu. Nevím, ale občas mi připadá, že si to snad nějaká kancelář na rozvoj domácího cestovního ruchu snad platí.

2 1
možnosti
JJ

Do Chorvatska jsem nejezdil ze dvou důvodů. Jednak mi byli Chorvati nějak nesympatyčtí kvůli těm kecům o paštikářích, typických čecháčcích v ponožka a v sandálech v hadrech z vietnamské tržnice, druhak jsem hned kousek po převratě objevil Itálii a ta se stala mou (naší) zemí zaslíbenou na celý zbytek života. Takže pokud moře, tak jasná volba. U Baltu jsem byl v 18. letech dva a půl měsíce na povinné praxi (stavba tankoviště Rostock), s bydlením v paneláku v satelitu kousek od S-bahnu do Warnemunde. Chytli jsme tehdy ta největší vedra a nejteplejší vodu za posledních x let, v peněženkách diety ve výši ndééráckého platu - nejlepší období mého mládí. Polsko mám rád. Byl jsem tam minulý týden ve Slezských Beskydech, lanovkou na Skrzycznem (1257 mnm), ale i v té Biedronce, kde jsem nakonec udělal menší nákup než u nás v Jednotě. Cestou domů jsem navštívil trhy v Těšíně, kde jsem pak nechal víc jak tři tisíce. Nejvíc za kvítka. A pak mám rád Křešoviak, sýr Krakowski, zavařené žampiony a domácí uzený špek. Kraków mne trochu zklamal, podobně jako Zakopane,(člověk namlsaný Itálií a Alpami), ale v poměru cena/výkon dobré. V tomto směru pak asi nepřekonatelné termály v Chocholově. Polsko na víkend fajn. Ale dovolená na dva týdny (nejen) u moře - to není jiná volba, než Itálie!! Na Polsko prostě "není čas". 😅

1 0
možnosti
JJ

Jo a pro zakysanou kyšku i s čarodějnicí mám jedno doporučení. Mokrý hadr na hlavu a dostatek chlazených nealko nápojů. To horko vám evidentně nedělá dobře. Ale to ani zima, jaro, nebo podzim, jak jsem si všiml...

0 0
možnosti
MK

Ve svém okolí mám lidi, kteří pravidelně jezdí k moři do Chorvatska. Jeli tam i letos.

Naproti tomu neznám osobně nikoho, kdo by jel k Baltu.

Tolik můj příspěvek do ankety.

3 1
možnosti
Foto

A vy co? Jen lidi v okolí, nebo projevíte i svůj názor?

1 0
možnosti
Foto

V článku je také řeč o Wimbledonu. Doufal jsem, že to Markéta zvládne - a podařilo se. Holka tady od nás z českého západu (žiji v oblasti sousedící se Sokolovem) je vítězkou Wimbledonu!!! Fanzatie!!!

3 0
možnosti
MK

A ještě k tomu nenasazená první v historii. Přepište dějiny !!

1 0
možnosti
PK

Při minulé krizi byla v Německu tendence - utraťte peníze za dovolenou doma a tak nejlépe pomůžete své ekonomice. Nejsem naivní ale i já letos "poslechnu". Takto až moc živíme Chorvatsko, Řecko, Španělsko. teď i Polsko ...

1 0
možnosti
JZ

Zasloužená karma Já rád vyměním Chorvatsko za Polsko. Polsko je úžasná země.

5 1
možnosti
Foto

Proč měnit?

Každá země má něco jiného. Je to o tom co zrovna preferuju. Jestli se chci koupat v teplém moři, nebo se jen tak procházet po nekonečných plážích s tím, že koupání není to hlavní.

0 0
možnosti
Foto

Před Covidem jsem 11 let jezdildo Koserova a Zinnowitzu, tedy k Baltu na Usedom do Německa. Nesnaším vedra a tam je to přijemné. Jezdili jsme do penzionu a velmi si nás vážili. Jsou tam nádherné voňavé lesy, je tam zajímavé Peenemünde, které se dá projet s průvodcem. Kotví tam ponorka a ta se dá prohlédnout. Je tam množství výletů třeba do Polska do Svinoústí, podívat se na lodě. Přejít z Německa do Polska to je jako přejít ze země krále Miloslava do Půlnočního království. Poláci jsou prostě čurbeláři.

3 1
možnosti
Foto

Dobrý den pane Beránku, na mě je Balt zkrátka studenej... Ale Polská města jsou krásná. To bez diskuze.

3 0
možnosti
JM

J29a90n 82M51a15r77e69k

15. 7. 2023 16:39

Pane Vracovský, co mně na Polsku fascinuje je to, že za války se tam přehnala dvakrát 'fronta' a dnes je Polsko ukázka krásy

3 0
možnosti
VF

Pro pana JANA KYŠKU

bez ironie doporučuji Moskvu, Soči, Jerevan i nešťastný Kyjev. V roce 1964 to byl jeden z mála dostupných, zajímavých a velmi hezkých zájezdů. Nedávno i Kuba. Všude bylo zajímavé "zákulisí" zájezdů a obyčejní lidé.

3 0
možnosti
Foto

Tu jsem měl taky v plánu, ale covid mi do toho hodil vidle..

4 0
možnosti
  • Počet článků 246
  • Celková karma 21,24
  • Průměrná čtenost 1281x
Pokud svoboda něco znamená, znamená to "právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet" aneb co si myslíš o sobě ty, je mnohem důležitější, než to, co si o tobě myslí ostatní...

Seznam rubrik