Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J49o34s32e67f 54B84á84r29t52a

10. 7. 2023 22:17

Byl jsem týden na dovolené na Islandu a tam by to šlo. Už jenom proto, jak tam zametli s těmi, kteří se podíleli na velké finanční krizi.

1 1
možnosti
Foto

Tam by mi byla zima 😉

0 0
možnosti
Foto

Zdravím Vás.

"Já bych žil nejradši tady, ale copak mě nechaj."

I já jsem rád, že se máme dobře. Ale pozor, spokojenost je zabiják ctižádosti. Prý jsme byli za první republiky hvězdy, to jsem se je dočetl. Válku vynechám. V rámci impéria SSSR jsme byli také hvězdy, nebylo divu. Zdůrazňuji to: "V rámci.." Pak nastalo období pravdy. Naše bilance: "Nic moc." Čím to je? Asi máme málo ctižádosti. Máme sice plné obchody a jezdíme drahými auty, ale.

Občas zajedu do Rakouska. Ne, že bych tam chtěl žít, jsem doma tady, ale vnímám život v té malé zemi. Napadají mne slova jako: klid, pohoda, harmonie, vlastenectví, péče, pořádek, systém, ...

Až budou cizince napadat taková slova při pobytu v ČR, pak budou naši potomci spokojeni. Bude to výsledek jejich snažení. Jen jejich. My jsme jim v tom nepomohli, naopak.

A proč by to tak mělo být? Kvůli jejich ctižádosti a vědomí, že spokojenost není jen dobré jídlo a drahé auto.

Věřím tomu a omlouvám se jim.

PF

1 0
možnosti

S tím Rakouskem s vámi souhlasím. Párkrát jsem tam pobyl a přesně stejná slova mě napadala: " klid, pohoda, harmonie, vlastenectví, péče, pořádek, systém". Ještě bych možná přidal "starost o přírodní bohatství".

0 0
možnosti
JJ

Zdravím. Souhlasím, že se máme stále ještě hodně dobře. Nicméně před kovidem bylo určitě líp. Objektivně řečeno, náklady na základní životní potřeby se zvýšily za poslední dva roky o více než 20%. Inflace požrala úspory podobným způsobem. Nicméně neemigroval bych nikdy a nikam. Dovedu si představit nějaký letní byteček, kousek od pobřeží, někde v Itálii, ale určitě bych se nikam nestěhoval nafurt. Za komančů jsem si představoval jaké by to mohlo být v Rakousku nebo třeba v Kanadě... Ale emigrovat, to nikdy. Zvlášť když možnost návratu byla prakticky nemožná.

3 0
možnosti
JK

jak rikal Goethe, kolik jazyku mluvis, tolikrat jsi clovekem. A emigrace nuti cloveka byt minimalne jeste jednou clovekem.

Kdyby to bylo nejak technicky a spolecensky mozne, tak bych kazdemu cloveku naridil minimalbne jednou emigrovat.

5 0
možnosti
JM

J74a14n 61M41a36r66e62k

9. 7. 2023 17:45

Tak pod tímto blogem budu reagovat několikrát. Jsem totiž jeden z těch, kteří v roce 68 emigrovali. Leč za emigranta se nepovažuji, protože jsem v Kanadě dosud prožil 55 let mého života. Ještě bych něco dodal, k tomu výroku pane Goetheho, o tom, že kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Ten Goethe, o němž kromě spisku 'Utrpení mladého Werthera' nic nevím, se nyslím totálně mýlí. Já stále umím česky bez přízvvuku, umím dokonale anglicky a dost slušně Španělsky. Od mé máminky, která, ač Češka žila prvních 24 let v Rakousku, jsem dost pochytil z 'Rakouštiny', ale stále se považuji za člověka jednoho a to velice nedokonalého.

A nařídit někomu, aby aspon jednou v životě emigroval? Tot' dost pošetilé...pane Karaásek,vy jste někdy emigrovbal, že o tom tak zasvěceně píšete? Emigrace není žádná legrace....to jsem poznal na vlastní kůži

4 0
možnosti
Foto

Zajímavé čtení. A inspirativní. Já jsem o emigraci příliš neuvažoval, ač bylo kam jít, měl jsem řadu příbuzných v několika zemích. Zůstal jsem z ryze privátních důvodů. Pokud bych přece jenom tehdy odešel, tak nejspíš do Kanady. Tu jsem si zamiloval (když jsem tam byl). A dnes? Na stará kolena bych do toho nešel. Když bilancuji, tak si někdy říkám, že jsem možná měl odejít (jako můj bratr), ale je to pryč. Takže zůstávám...

5 0
možnosti
Foto

Rozumím a chápu. Právě v tom roce 1980 jsme o Kanadě uvažovali... Ale z rodinných důvodů jsme taky zůstali.

2 0
možnosti
Foto

J92i58r70i 16C18i97z

9. 7. 2023 11:25

Pane Beranek, dovolil jsem si napsat par postrehu na srovnani zivota zde, ale muj prispevek jsem umistil do diskuse blogu pana Gottwalda. Mam novy notebook a na starem koupenem kdysi v Rakousku bylo ovladani trochu jinak, tak delam chyby. Treba vas neco z mych zkusenosti zaujme.

1 0
možnosti
Foto

Zkusím to dohledat. Díky za reakci

0 0
možnosti
PP

Rozhodně nikam. Proč? Ono je všude něco a s vaším hodnocením současného Česka souhlasím.

5 0
možnosti
Foto

Dobrý den pane Beránku, asi Rakousko nebo Švýcarsko... A ldyby se mi nechtělo za blahobytem, ale dobrodružstvím na stará kolena, pak Brazilie ( Mám tam spoustu příbuzných)

3 0
možnosti
Foto

Souhlas ale s mým důchodem bych tam dřel bídu s nouzí ;-)

0 0
možnosti
PZ

Obsah blogu plně vystihuje mentalitu pana autora a dá se shrnout slovy : "Ano, ale...."

3 6
možnosti
Foto

"A nic na tom nemění nadávání spousty lidí na současné poměry." píšete.

Tak proč potom polovinu vašich blogů tvoří nadávání na současné poměry

11 10
možnosti
Foto

Protože zatím ještě můžu ...

6 5
možnosti
  • Počet článků 246
  • Celková karma 21,49
  • Průměrná čtenost 1281x
Pokud svoboda něco znamená, znamená to "právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet" aneb co si myslíš o sobě ty, je mnohem důležitější, než to, co si o tobě myslí ostatní...

Seznam rubrik