Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Božena není špatný film. Je to realistické ztvárnění jejího života, které boří mýty o slavné spisovatelce. J. A. Komenský, nevím, neviděl jsem, jako pedagog byl vynikající. Na druhé straně byl ochoten se spojit s muslimskými Turky proti vlastní zemi. Pravdu je nutno říkat celou.

0 0
možnosti
KT

díky za pěknou recenzi

2 0
možnosti
Foto

I já děkuji s tím, že jsem to nepsal jako recenzi spíše jako polemiku s Mirkou Spáčilovou, které se to moc nelíbilo. Ale Mirka je Mirka a někdy jsou její negativní recenze povzbuzením aby se na člověk podíval sám a udělal si vlastní názor.

0 0
možnosti
JJ

Tož... pane kolego, teď jsem se dodíval a byla to fakt síla!!

Nejdříve jsem s vámi, stran toho Rembrandta, poněkud nesouhlasil. Protože hypotéza o jeko portrétování J.A.K. mi v našich mědiích unikla. Moje chyba, samozřejmě. Měl jsem obavy, že je to naprosto vyfabulovaná hypotéza, která se snadno múže stát u náhodných diváků dogmatem a nezpochybnitelnou pravdou, což mi někdy trochu vadí. Podobně, jako od odvysílání Formanova Mozarta má devadesát procent lidí jasno, že Salieri je je opovrženíhodný padouch, který nejenže stojí za většinou Amadeových problémů u dvora, ale i za jeho předčasným skonem a ještě k tomu vykrádal jeho tvorbu...

ale toto byla jiná. Myslím, že tento fiktivní rozhovor byl filmu hodně ku prospěchu, nemluvě o herectví pana Bareše. Mám ke Komenskému docela blízko. (A nejen bydlištěm). Asi před deseti lety jsme stavili v Komni, jednom z jeho uváděných rodišť, v památkově chráněné chalupě miškáře, sporáček s vyhřívací kobkou ve vedlejší světnici a tak jsem samozřejmě podiskutoval s tehdejším panem starostou nejen o J.A.K, ale i o pohnuté historii obce a o jejím několikanásobném vyplenění Bočkajovci a Kurucy. No a protože slovo "kuruci" jsem slyšel poprvé v životě, tak jsem si na největším zázraku konce dvacátého století, tedy internetu, začal zjišťovat souvislosti a řeknu vám - čuměl jsem jak puk! Vždycky se musím smát, když slyším tu spoustu camrání o "dnešní hrozné době". Ve které je prakticky nemožné vychovat, bez šíleného strádání a odhubyutrhání, více jak jedno dítě!!;-D;-D;-D

No, co jsem to vlastně chtěl... za blog moc děkuju!

3 0
možnosti
Foto

Souhlasím s vámi. Ten fiktivní rozhovor byl geniální nápad a tu hypotézu o autorství obrazu starého muže jsem si vygůglil teprve včera. Taky to pro mne byla nová informace

0 0
možnosti
Foto

Karma, plně s Vámi souhlasím. že sladkobolný film o nesladkobolné české spisovatelce Boženě Němcové se ocitl na nejvíce sledované ČT1 a vysoce nadprůměrné historické dokument- drama o největším Moravanovi, učiteli národů J.A. Komenském ne ČT2, se už ani nedivím. Kdo ví, jestli se zamlouval našim slovutným historikům, kteří nám nedávno objasňovali okolnosti kolem nešťastné a neslavné bitvy na B9lé Hoře (1621) - a události, které následovaly po posílení moci Habsburků v českých zemích. (Namísto doby poroby, tvrdé rekatolizace a doby "temna," prý doba barokního rozkvětu. Taž nevím, J.A. K. se v hrobě obrací. Fiktivní setkání J. A. Komenského s malířem Remrandtem van Rijn bylo možné, ale jestli se uskutečnilo není jisté. Jisté ale je, že o sobě určitě věděli, žili ve stejné době a na stejném místě -v Batávii poblíž Amsterodamu... A herecké obsazení v tv- filmu bylo vynikající. Zejména J.A. K. v podání A. Švehlíka, Za tento počin je třeba Č T pochválit. Tedy až na to, že mohla zajistit jeho l větší sledovanost. R^

2 0
možnosti
JK

Copak copak? To nemáte ani Vy ani autor anténu na dvojku?;-D Kdysi dávno jsem je pro zájemce vyráběl jako vhodný doplněk televizoru Mánes. Dnes mě na to stačí jeden satelit.;-D

2 0
možnosti

R^

Ještě mám slzy v očích. Právě jsem sledoval tento film ze záznamu. Celkem pravdivý, zdařilý historický film o Janu Ámosi Komenském s vynikajícími herckými výkony. Musel jsem ho shlédnout ze záznamu, protože včera jsem měl kvůli němu puštěnou jedničku. A teprve když končil, jsme pochopili, že jej už neuvidíme.

:-)

3 0
možnosti
Foto

Pane Šimku, také mi po zhlédnutí toho filmu tekly slzy. To se mi už dlouho u českého filmu nestalo.

1 0
možnosti
PC

Film o Komenském rovněž předčil mé očekávání.R^ Seriál Božena začal velmi slibně, takže se těším v neděli na 2. díl. Snad nezklame a po dlouhé době vzejde kvalitní český seriál.

4 0
možnosti
Foto

Zkusím se v nejbližší době podívat na ten první díl a pak se rozhodnu, jestli věnuji svůj drahocený čas důchodce i zbývajícím dílům. Nicméně mnohem víc mne teď lákají další díly rozkoukaného seriálu Ve jménu vlasti (Homeland). Zatím jsem ale viděl jen 4 díly z první série a nemá to chybu

0 0
možnosti
MM

Díval jsem se na Božku bez předchozí recenze a podle mne byla dobrá.

Podívám se na Komenského i bez Vaší recenze.

1 0
možnosti
Foto

Pro naši rodinu je ovšem dvojka jedinou formou ČT, na kterou se dá dívat...

8 0
možnosti
JK

I na artu se občas něco dobrého vyskytne.

2 0
možnosti
LS

Odpověď na vaši otázku je nasnadě. Babička na ČT je pojata v současném výkladu historie, Komenský na ČT 2 ne.

4 0
možnosti

Tady ovšem nejde o žádnou Babičku, ale o životopisný miniseriál o Boženě Němcové, jehož autoři (rozumně) posunuli děj až do dospělostí B.N. a vyhnuli se tak konfrontaci se dvěma filmovými zpracováními knihy Babička.:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 245
  • Celková karma 21,64
  • Průměrná čtenost 1287x
Pokud svoboda něco znamená, znamená to "právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet" aneb co si myslíš o sobě ty, je mnohem důležitější, než to, co si o tobě myslí ostatní...

Seznam rubrik