Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomáhat a chránit. To je to oč tu běží

Tento příspěvek nebude řešit ruskou agresi vůči Ukrajině potažmo proti celému světu, ale první jarní den v mém životě u nás na venkově. Stručně řečeno byl to den blbec. 

Včera jsem se probudil do krásného, slunečního rána, ale když jsem šel do auta, byla pěkná kosa. Vyrazil jsem za svou pedikérkou a v autě bylo dobře. Zatopil jsem si podle svého gusta a pustil si Spotify. Po návratu domů jsem vzal manželku, psa a vyrazili jsme na exkurzi jejího nového pracoviště kde by měla od 1. dubna nastoupit. Tedy pokud se jí to bude zamlouvat.

Jeli jsme po silnici po které jezdím často a kde není žádný policejní radar. Předesílám, že jezdím rád a občas i relativně rychle. Zejména po okreskách, kde není velký provoz. Nicméně včera jsem jel pomalu, protože jsem vezl svou drahou polovičku, vnouče a povídali jsme si co nás asi čeká a nemine.

Na tachometr jsem se nedíval, ale v sousední obci jsem jel jako jezdím normálně. Do kopce to rozjedu a po rovině už jenom plachtím s tím že na nejbližší křižovatce a následné pravotočivé zatáčce nikdy nejedu víc než 50. Nicméně na začátku obce Miskovice jsem na brzdu nešlápl, protože to nedělám nikdy, a najednou kde se vzali tu se vzali Policie České republiky. Překvápko. Tady jsem je fakt nečekal a nachytali mne ne švestkách. Nemyslím si, že v tomto případě platilo, že "za blbost se platí".  Když zaplatím za překročení rychlosti v místě, kde vím, že je radar, tak je to moje blbost. Už se mi to stalo například v Říčanech, ale tady jsem to nečekal. Nehledě k tomu, že jsem si myslel, že jedu pomalu...

"Dobrý den, pane řidiči. Silniční kontrola. Předložte osobní doklady a doklady od vozidla", Hlavou se mi honilo ledacos, ale tušení, že to nedopadne dobře, bylo správné. "Víte, proč jsme vás zastavili?" "No, to opravdu netuším" byla moje reakce ještě s úsměvem na tváři. "Překročil jste povolenou rychlost v obci". "Vážně? To není možný" Můžeme vám to ukázat" "Nemusíte, já vám věřím" "Tak to bude za 1.000,- Kč". 

Po dlouholetých životních zkušenostech vím, že nemá cenu se hádat a už vůbec ne v případě překročení rychlosti. Jenom si to "Pomáhat a chránit" představujeme asi každý trochu jinak. Holt na první jarní den hoši vyrazili na sluníčko načerpat nějaký ten vitamín D a já jsem to odskákal. No, nebylo to poprvé a určitě ne naposledy. Hlavní ale je, že jsem nepřišel o papíry...

Že to byl den blbec, to se potvrdilo odpoledne, kdy jsem si prorazil pravou zadní pneumatiku. To jsem ale jel v podstatě krokem, takže se nic tak strašného nestalo. Jenom jsem dneska vyměnil všechny zimní za letní a už je zase dobře.

 

Autor: Jiří Beránek | úterý 22.3.2022 10:39 | karma článku: 16,33 | přečteno: 506x
  • Další články autora

Jiří Beránek

Samochvála smrdí

Když mne nikdo nepochválí, musím to udělat sám/sama. Občas to dělám taky. Zejména když se mi na golfu povede rána, kterou nikdo neviděl. Naposledy hybridem 160 metrů druhou ranou na grýn a dva putty.

27.4.2024 v 7:36 | Karma: 20,91 | Přečteno: 417x | Diskuse| Politika

Jiří Beránek

Koho volíš? Pellegriniho nebo Korčoka?

Neznám ani jednoho a tak jsem se zeptal slovenských přátel při nedělní grilovačce. Latiníci tvrdí "In vino veritas". Víno sice tentokrát nebylo, ale měli jsme v sobě pár piv. Nejenom těch plzeňských, ale taky výborný Moscow Mule.

3.4.2024 v 18:24 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1435x | Diskuse| Společnost

Jiří Beránek

Čte ještě někdo Lidové noviny a chutná vám pendrek?

Mnozí z čtenářů samizdatové Lidovky pamatují. Tedy pokud ještě nemají problém s Alzhaimerem nebo s demencí. A co se vám vybaví, když slyšíte slovo pendrek?

2.4.2024 v 9:52 | Karma: 15,65 | Přečteno: 548x | Diskuse| Společnost

Jiří Beránek

Proboha, už dost! Stačilo

Co mají společného renomovaná filmová kritička Mirka Spáčilová s komunistkou Kateřinou Konečnou? Hádejte. Věk to není i když jsou obě stále aktivní a jsou hodně vidět i slyšet. Nevím, jaké má ještě ambice Mirka, ale Kateřina

1.4.2024 v 11:02 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1204x | Diskuse| Společnost

Jiří Beránek

Slávie je na výjezdě, město se třese

Fanoušci Sparty byli před čtvrtečním osmifinále s Liverpoolem hodně natěšení, že by v jejich současné formě mohli vedoucí tým Premiere League potrápit a při troše štěstí třeba i postoupit. Realita však byla odlišná. Jedním slovem

10.3.2024 v 10:01 | Karma: 15,90 | Přečteno: 302x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 246
  • Celková karma 19,65
  • Průměrná čtenost 1281x
Pokud svoboda něco znamená, znamená to "právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet" aneb co si myslíš o sobě ty, je mnohem důležitější, než to, co si o tobě myslí ostatní...

Seznam rubrik