Lidé věří víc těm, kteří vypadají jako oni aneb jmenuj mi své nepřátele

a já ti povím, jaký jsi si. A je vůbec možné své nepřátele milovat jak nám přikazuje Ježíš? A je v pořádku modlit se za něčí smrt? To jsou otázky, které mne napadají v souvislosti s Putinem. Je ale správné si takové otázky klást?

Upřímně řečeno já si teď televizní zpravodajství na ČT1 nebo ČT24 pouštím jenom sporadicky. Občas si pustím CNN Prima News nebo se juknu na www.pravednes.cz, abych byl v obraze jak to vypadá doma a ve světě, ale jinak mnohem víc času trávím při sledování momentálně 3. série "Boje o moc" (Succession) na HBO Max nebo v přírodě na čerstvém vzduchu. A když jsem doma, tak si čtu momentálně podle nálady buď Dostojevského "Zločin a trest" nebo knihu Lenky Jaklové "Věčná vzpoura v srdci konzervativce"

Toho Dostojevského jsem si nadělil pod stromeček. Ne že bych ten román neznal, ale v knihovně jsem ho neměl. Proč jsem měl potřebu si tu knihu koupit před Vánoci vám nepovím. Že bych měl nějakou předtuchu, co se na východ od nás chystá? Ne, nejsem žádný prorok, a eskalace rusko-ukrajinského konfliktu mne zaskočila stejně jakou většinu lidí. To asi čekal málokdo a je otázkou kdy a jak to na Ukrajině skončí. 

Přiznávám, že nejsem fanouškem vyvěšování těch či oněch vlajek Jediná vlajka, kterou jsem ochoten před domem vyvěsit, je ta naše česká. Upřímně řečeno nechápu lidi, kteří nikdy doma nevyvěsili naši vlajku, ale vlajku EU ano. To mi hlava nebere a  docela mne to štve. Ne, to si nevymýšlím. Takoví lidé opravdu existuji. Jedním z nich je i můj dlouholetý kamarád, se kterým se znám víc než 45 let. Byli jsme si názorově hodně blízcí, ale poslední dobou se dostáváme často do  konfliktu, když začneme řešit politiku. 

No ono to není otázka poslední doby. Sice jsme spolu zvonili klíčema na václavském Václaváku, ale naše představy o budoucnosti byly už tehdy trošku jiné.  On byl spíš katolík a já spíš protestant. On pak spíš inklinoval k budhismu a já k Ježíši Kristu. On miloval Havla a já měl k němu velké výhrady. Společné jsme ale měli to, že jsme neměli v lásce komunisty a Babiše.  Nesdílel jsem ovšem jeho nenávist vůči Klausovi a Zemanovi. Holt já jsem byl od začátku euroskeptik na rozdíl od mnohých, kteří se stali euroskeptiky až v toku času. To ovšem nic nemění na skutečnosti, že se vždy rádi vidíme a že spolu i rádi zajdeme na jedno nebo na dvě. A vždy si máme co říct, protože je spousta jiných věcí, které máme společné. Třeba to, co nás baví. V minulosti to bývaly ženy, víno a zpěv, ale teď už spíš řešíme náš zdravotní stav a kdo byl víckrát v celkové anestezii.

Osobně jsem rád, že v důsledku války na Ukrajině se přestal řešit covid, ale je to jako z bláta do louže. Nevím, jak to vidíte vy milí čtenáři, ale já to tipuji, že celkovým vítězem konfliktu na Ukrajině budou Čína a USA. A na straně poražených bude Ukrajina a EU včetně naší republiky. 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Beránek | sobota 19.3.2022 10:08 | karma článku: 19,14 | přečteno: 373x