Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Subjektivní pocity z nepovedené operace katarakty systémem ZEPTO

Předně bych chtěl poděkovat všem, kteří mi napsali své vlastní zkušenosti, ale i těm, kteří mi popřáli ať to dobře dopadne. Slíbil jsem, že napíši své dojmy a pocity jak jen to bude možné. Nestydím se napsat, že jsem měl strach

K ambulantní operaci jsem se měl dostavit na příjmovou ambulanci v pátek v 7:00. Hodil mne tam kamarád a byl jsem tam už v 6:45. Potřeboval jsem si odskočit na WC pro příchozí pacienty, ale bylo zamčeno. Tak jsem se vnutil na jinou toaletu na lůžkové oddělení. Pisoáry tam neměli a tak jsem musel do kabinky. Když jsem tam vlezl, zůstala mi klika v ruce, a když jsem zvedal poklop od mísy, tak mi zůstal v ruce. Co vám budu povídat. Hlavou se mi začaly honit všelijaké myšlenky ...

 Když mi sestřička v příjmové ambulanci změřila tlak, měl jsem prý 190 na 140. Neřekl jsem jí, co se mi honilo hlavou. Jenom jsem poznamenal, že to asi bude "syndrom bílého pláště". Dostal jsem prášek na zklidnění, ale moc to nepomohlo. Horní tlak se snížil na 170 (spodní nevím). Po druhé tabletce jsem se dostal na 160.  Mezitím probíhalo rozkapávání očí. Sice nevím, proč mi to sestra kapala do obou očí, ale budiž. Dělala to všem. Bylo nás tam pět. Dva muži a tři ženy. Já byl zatím nejmladší. Hlavou se mi honily myšlenky, že mne kvůli tomu tlaku na operaci nevezmou, nicméně odvedli mne na pánský pokoj, kde už už ležel muž o 10 let mladší než já. Dali jsme řeč a nestačil jsem se divit co všechno už má za sebou. Dokonce  utekl hrobníkovi z lopaty v souvislosti s covidem, když skončil až na JIPce. Možná i proto, že kromě jiných nemocí měl  a má cukrovku. Na očním odděleni byl ale hospitalizován kvůli zelenému zákalu a dalším potížím s tím spojenými. 

Nakonec jsem se dočkal a zaznělo mé jméno. V nemocniční košili a v bílých ponožkách jsem se přesunul na operační sál, kde se mi představila operáterka. Nemohl jsem si nevzpomenout, že když jsme plánovali termín operace, bylo mi řečeno, že mne bude operovat primář MUDr. Rezek nebo někdo jiný. A šlo se na věc. 

Operace katarakty proběhla aplikací systému ZEPTO. Sestry mne položily na operační stůl a přikryly nějakou rouškou pod kterou byl vháněn kyslík, aby se mi lépe dýchalo.  Pak mi nalepily na víčka průhlednou fólii, kterou pak prostřihly a vložily tam nějaký rozvěrač, který umožňuje bezproblémový přístup k operovanému oku. Pak mi namířily do oka světlo mikroskopu a začala samotná operace, která trvala cca 15 minut. 

Po operaci jsem se oblékl a zašel za sestrou, která mi napsala číslo účtu, kam mám poslat částku 4.500,- Kč, s tím že na kontrolu mám přijít v sobotu ráno v 9:00. A pak jsem vyrazil na cestu domů.

Poobědval jsem doma. Cítil jsem se trošku unaven a tak jsem v křesle v obýváku na chvíli zavřel obě oči. A stalo se, co se mi normálně nestává. Usnul jsem tvrdě a když jsem se probudil, dostal jsem chuť na kávu. Jenže jsem si vzpomněl na ten svůj ranní vysoký tlak a došel si pro tlakoměr TENSOVAL duo control.  Měřil jsem se 6x. 3x na levé a 3x na pravé ruce. Nejvyšší naměřená hodnota byla 124/92 a nejnižší 101/84. Tak nevím. Že bych měl fakt před tou operací tak velký strach?

Vypadá to, že mé obavy byly oprávněné. Dnes dopoledne jsem byl na kontrole a když mi sundali obvaz z levého oka zjistil jsem, že se nic nezměnilo. Sestra mne vzala do ambulance, abych tam přečetl nějaká písmena, ale já jsem opět neviděl ani sestru natož nějakou tabuli s písmeny. Tak mi ty oči paní doktorka zkontrolovala a oproti předchozímu předoperačnímu vyšetření navíc i ultrazvukem. No a tam se ukázalo, že kromě pooperační krevní sraženiny mám navíc odchlíplou sítnici... Zda-li se jedná o nepovedenou operaci nebo jestli ten problém je vážnější než šedý zákal, nedokáži posoudit. I když si myslím, že na to měli přijít už v rámci předoperačního vyšetření a diagnostiky problému. Když si to vyšetření vybavuji zpětně, tak ten mladičký doktor ,co mi ty oči zkoumal, měl jedinou starost. Jak stihnout v jídelně oběd...

Je slabou útěchou, že mi bylo řečeno, že mi peníze za zákrok vrátí, ale já jsem očekával uzdravení. A to se nestalo.  Ani ve snu by mne nenapadlo, že tento blog na téma "šedý zákal" bude mít ještě pokračovaní. V pondělí ráno v 8:00 se totiž mám dostavit na další vyšetření do Ústřední vojenské nemocnice v Praze, kde se má stanovit přesná diagnóza a postup co se mnou bude dál.

Nezbývá než doufat, že když tam uzdravili Zemana, tak že se jim to povede i se mnou. Uvidíme. Nebo ne?

To be continued...

 

Autor: Jiří Beránek | sobota 8.1.2022 14:15 | karma článku: 29,81 | přečteno: 992x
  • Další články autora

Jiří Beránek

Za 20 let se mnohé změnilo. Evropská unie, ODS i já

EU i ODS k horšímu. Co všechno se změnilo k horšímu a co naopak k lepšímu si umíte vyhodnotit každý sám za sebe, ale je mi jasné, že se shodneme, že se neshodneme, když se neshodnou ani Zahradil s Fialou v rámci jedné partaje.

4.5.2024 v 8:23 | Karma: 26,74 | Přečteno: 559x | Diskuse| Politika

Jiří Beránek

Samochvála smrdí

Když mne nikdo nepochválí, musím to udělat sám/sama. Občas to dělám taky. Zejména když se mi na golfu povede rána, kterou nikdo neviděl. Naposledy hybridem 160 metrů druhou ranou na grýn a dva putty.

27.4.2024 v 7:36 | Karma: 20,93 | Přečteno: 427x | Diskuse| Politika

Jiří Beránek

Koho volíš? Pellegriniho nebo Korčoka?

Neznám ani jednoho a tak jsem se zeptal slovenských přátel při nedělní grilovačce. Latiníci tvrdí "In vino veritas". Víno sice tentokrát nebylo, ale měli jsme v sobě pár piv. Nejenom těch plzeňských, ale taky výborný Moscow Mule.

3.4.2024 v 18:24 | Karma: 25,61 | Přečteno: 1439x | Diskuse| Společnost

Jiří Beránek

Čte ještě někdo Lidové noviny a chutná vám pendrek?

Mnozí z čtenářů samizdatové Lidovky pamatují. Tedy pokud ještě nemají problém s Alzhaimerem nebo s demencí. A co se vám vybaví, když slyšíte slovo pendrek?

2.4.2024 v 9:52 | Karma: 15,65 | Přečteno: 552x | Diskuse| Společnost

Jiří Beránek

Proboha, už dost! Stačilo

Co mají společného renomovaná filmová kritička Mirka Spáčilová s komunistkou Kateřinou Konečnou? Hádejte. Věk to není i když jsou obě stále aktivní a jsou hodně vidět i slyšet. Nevím, jaké má ještě ambice Mirka, ale Kateřina

1.4.2024 v 11:02 | Karma: 21,32 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  15:25

Izraelská vláda jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra v zemi....

Evropa potřebuje migrační pakt, míní Jourová. Je špatný, reagovala Pošarová

5. května 2024  14:47

Místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová uvedla, že Evropa nezvládá migraci a proto potřebuje...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

  • Počet článků 247
  • Celková karma 20,17
  • Průměrná čtenost 1276x
Pokud svoboda něco znamená, znamená to "právo říkat lidem to, co nechtějí slyšet" aneb co si myslíš o sobě ty, je mnohem důležitější, než to, co si o tobě myslí ostatní...

Seznam rubrik