Subjektivní pocity nejenom z pohřbu Libušky Šafránkové

K přímému přenosu z pohřbu jsem se dostal čirou náhodou, když jsem si chtěl pustit zprávy v 17:00 na ČT24, abych se dozvěděl nějaké podrobnosti o řádícím tornádu na jižní Moravě. 

Libušku Šafránkovou jsem měl rád. A kdo by neměl neníliž pravda. Většina lidí ji má spojenou hlavně s rolí česko německé Popelky, ale to není zrovna můj případ. Já ji mám v paměti spojenou především s nejslavnější érou Činoherního klubu, kde se mimochodem seznámila se svým manželem Josefem Abrhámem.

Pohřeb jsem viděl na CNN Prima News a osobně ho hodnotím jako důstojný. Myslím, že i Libušce by se líbil a to, co teď napíši, jsou jenom a pouze mé subjektivní pocity. Byl jsem překvapen účastí Jana Kačera, kterému v pondělí umřela manželka Nina Divíšková, a zdravotním stavem Josefa Abrháma. Z jeho nepřítomného výrazu mi běhal mráz po zádech. To jsou taková neutrální překvapení. 

Pozitivně překvapen jsem však byl smuteční řečí Dagmar Havlové - Veškrnové (mimochodem na svůj věk vypadá víc než dobře) a i Honza Hrušínský se své role zhostil na chvalitebnou. Co ale bylo úplně mimo mísu, bylo vystoupení Ondry Vetchého. Měl jsem a mám ho jako herce  rád, ale včera jsem nevěřil svým očím. To byla děsná šmíra. Možná se najdou i tací, kterým se to líbilo, ale za mne to sem vůbec nepatřilo. Jeho připravený a čtený politický proslov se sem vůbec nehodil a byl to jedním slovem trapas. Promiň Ondro, ale to sis mohl klidně odpustit. V mých očích jsi tímto dost klesl. Tahat politiku na pohřeb se prostě nemá. A Libušce by se to asi taky nelíbilo. Jenom by mne zajímalo, jestli to bylo z jeho hlavy, nebo jestli mu to někdo napsal. 

A když už teď píši o svých osobních pocitech, nemohu vynechat tornádo na Hodonínsku. Já jsem se o tom dozvěděl až v sobotu ráno. Kdybych to byl věděl už večer, tak bych asi měl problém s usnutím. Zveřejněné letecké záběry ukazují 25 km totální zkázy a nedovedu si představit být v kůži postižených.

Policie ČR na svém twitterovém účtu zveřejnila unikátní video jednoho přímého účastníka, který okomentovala slovy, že oceňuje odvahu autora videa. To jako vážně? Nebylo by na místě spíš občany varovat, jak se v podobných situacích zachovat? Mají přece v popisu práce "Pomáhat a chránit" a nikoli podprahově nabádat k rizikovému chování. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Beránek | sobota 26.6.2021 9:15 | karma článku: 24,32 | přečteno: 1149x